Skoči na glavno vsebino

Svetovalna služba

 

Pedagoginji:
Tanja  Vičičtanja.vicic@os-dk.si
Suzi Avsecsuzi.avsec@os-dk.si

Defektologinja:
Ana Križmanana.krizman@os-dk.si
Telefon:   05  71 10 382

Šolska svetovalna služba vzpostavlja svetovalni odnos z vsemi udeleženci v šoli, se na strokovno avtonomen način vključuje v reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj/tematik ter je vsem enako dostopna.
Vizija svetovalne službe je celostno, razvojno-analitično, vzgojno-preventivno in svetovalno usmerjeno delovanje.
Deluje na treh ravneh.

  • Na prvi ravni (delovanje na ravni vzgojno-izobraževalnega zavoda) sodeluje pri razvoju in zagotavljanju kakovosti šole, s posebnim poudarkom na razvojnem in vzgojno-preventivnem delovanju, pri čemer svetovalna služba sodeluje z udeleženci v šoli in z zunanjimi institucijami oz. strokovnjaki.
  • Na drugi ravni (delovanje na ravni skupine/oddelka) svetovalna služba sodeluje v vzgojno-izobraževalnem procesu, pri pouku in/ali delu s skupino/oddelkom. Zagotavlja strokovno podporo in pomoč pri izvajanju analitičnega ter preventivnega dela, povezanega z različnimi dejavniki vzgojnega delovanja, poučevanjem, učenjem v oddelku oz. skupini. Pri tem sodeluje z učitelji, razredniki, izvajalci dodatne strokovne pomoči, skupinami oz. oddelčno skupnostjo, starši in zunanjimi ustanovami.
  • Na tretji ravni (delo s posameznikom) svetovalna služba zagotavlja podporo in pomoč posamezniku z namenom zgodnjega oz. pravočasnega prepoznavanja potreb in težav ter čim hitrejšega zagotavljanja pomoči. Ob tem upošteva njegove razvojne značilnosti in specifične potrebe.

Področja delovanja svetovalne službe zajemajo:

  • varno, spodbudno in vključujoče okolje,
  • celostni razvoj in dobrobit/blagostanje učencev,
  • učenje in poučevanje,
  • vzgojno-izobraževalni prehodi,
  • razvoj vzgojno-izobraževalnega zavoda in profesionalni razvoj.

Svoje cilje si prizadeva dosegati z razvojnimi in preventivnimi dejavnostmi ter dejavnostmi pomoči.

Prednostne naloge za šolsko leto 2024/2025 so:

  • načrtovanje, izvajanje in evalvacija dejavnosti, ki zagotavljajo varno in spodbudno učno okolje;
  • razvijanje odgovornega odnosa učencev do šolskih in domačih nalog ter drugih zadolžitev;
  • spoznavanje učinkovitih učnih strategij pri učencih in pozitivno vrednotenje znanja;
  • preventivne dejavnosti s področja duševnega zdravja otrok in mladostnikov, pomoč učencem, ki se soočajo s čustvenimi težavami in stiskami ter iskanje rešitev;
  • vzpodbujanje strpnosti, spoštovanja, prijateljstva in sodelovanja, poudarek na pozitivni verbalni komunikaciji (Projekt Eksena – Stop sovražnemu govoru, spoštujmo razlike med nami);
  • razvijanje prečnih veščin pri učencih (še posebej veščino – sodelovanje in komuniciranje),
  • ozaveščanje o pomenu razvijanja bralnih veščin, ugotavljanje bralnih zmožnosti učencev 1. triletja (ocenjevalna shema bralnih zmožnosti) in uvajanje izboljšav na področju bralne pismenosti;
  • spremljanje uresničevanja Vzgojnega načrta šole in Pravil šolskega reda ter njuno dopolnjevanje;
  • preventivne dejavnosti s področja spletnega nasilja, spletnih zlorab;
  • delo z nadarjenimi učenci (evidentiranje, identifikacija, obogatitvene dejavnosti za nadarjene);
  • preventiva na področju kemičnih in nekemičnih odvisnosti;
  • poglabljanje koncepta karierne orientacije (Sejem srednjih šol);
  • vodenje skupnosti učencev šole, organizacija šolskega parlamenta;
  • uresničevanje koncepta dela Učne težave v osnovni šoli (učenci z individualno in skupinsko pomočjo, učenci z dodatno strokovno pomočjo) ter dosledno uresničevanje petstopenjskega kontinuuma pomoči;
  • koordinacija postopkov usmerjanja in pomoči učencem s posebnimi potrebami, sodelovanje s starši, izvajalci dodatne strokovne pomoči in zunanjimi ustanovami;
  • iskanje in nudenje možnih oblik podpore ter pomoči otrokom in družinam, ki se soočajo s socialno-ekonomsko stisko (koordinacija pomoči, sodelovanje z razredniki, starši, zunanjimi ustanovami);
  • preventiva na področju medvrstniškega nasilja (sodelovanje s policijo in CSD);
  • sodelovanje z zunanjimi ustanovami v primeru zaznave nasilja v družini;
  • spremljanje novosti na področju šolske zakonodaje in seznanjanje kolektiva.

Naloge šolske svetovalne službe opravljajo Tanja Vičič, univerzitetna diplomirana pedagoginja in profesorica geografije, Suzi Avsec, univerzitetna diplomirana pedagoginja in profesorica sociologije in Ana Križman, profesorica defektologije.

Učencem z odločbo o usmeritvi dodatno strokovno pomoč (DSP) nudijo pedagoginja Suzi Avsec, defektologinja Ana Križman, inkluzivna pedagoginja Nina Kožman, psihologinja Ana Sedmak, tiflopedagoginja Mateja Maljevac, logopedinja Maja Hrvatin Gorjanc in učitelji posameznih predmetov. Posebna pomoč (ISP) bo organizirana tudi za učence s specifičnimi učnimi in drugimi težavami.

Enkrat tedensko prihaja na šolo logopedinja Maja Hrvatin Gorjanc, ki pomaga otrokom z govornimi težavami.

Related Images:

(Skupno 1.210 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost